04.06.2020r.

Witam was serdecznie w czwartek. Jestem bardzo ciekawa jak minął wam DZIEŃ DZIECKA, no i jak spędziliście wasze święto. Jestem pewna, że był to fajny dzień.

No dobrze, wracamy do naszych lekcji z książeczkami. Dzisiaj będziemy opisywać w co ubrane są różne postacie z bajki. Do tego nauczymy się jak powiedzieć w co ubrany jest chłopak (HE), a jak powiedzieć w co ubrana jest dziewczyna (SHE).

1. Tradycyjnie już, zapisujemy temat lekcji i zdania, które będą nam dziś potrzebne do opisu ubrań.

Lesson
S: She’s wearing a jacket.
I’m wearing a jacket.Ja mam na sobie kurtkę.
She’s wearing a jacket. Ona ma na sobie kurtkę.
He’s wearing a jacket.On ma na sobie kurtkę.

Do opisów można oczywiście dodać kolory, zobaczcie, w którym miejscu należy je postawić w zdaniu:

He’s wearing a brown jacket. – On ma na sobie brązową kurtkę.
She’s wearing a
pink dress and yellow shoes. – Ona ma na sobie różową sukienkę i żółte buty.
I’m wearing
blue jeans and red socks. – Ja mam na sobie niebieskie dżinsy i czerwone skarpetki.

2. Otwórzcie sobie podręczniki na str. 62 i 63.

Najpierw popatrzcie na zadanie 7. Widzimy obrazek przedstawiający dzieci, które prawdopodobnie idą po wybiegu, a więc uczestniczą w pokazie mody. Wysłuchajcie nagrania opisującego ubrania dzieci. Po każdej wypowiedzi, wskażcie kto był opisywany (ZWRACAJCIE UWAGĘ NA OSOBY: SHE, HE)

A teraz przeczytajcie dwa zdania, znajdujące się pod obrazkiem i powiedzcie do kogo pasują.

Przechodzimy jeszcze na chwilkę do zadania 9. Znów widzimy dość duży obrazek – tym razem jest to kadr z bajki „Toy Story”. Kolejny raz będziemy słuchać nagrania opisującego te dwie postacie: WOODY (Chudy) i BO PEEP (Lalka). Wysłuchajcie nagrania w całości i zaraz wyjaśnię na czym będzie polegać wasze zadanie.

Pod obrazkiem wypisane są ubrania oraz ich kolory (a-h). Waszym zadaniem jest ułożyć 6 zdań używając tych wypisanych wyrażeń. Dwa zdania, które widzicie w chmurce, zrobione są jako przykład. Na koniec wybierzcie po jednym zdaniu opisującym Lalę i Chudego i zapiszcie je pod notatką w zeszycie.

3. Ostatnia już rzecz na dziś – dwa, na prawdę króciutkie zadanka na str. 60 w zeszycie ćwiczeń.

Zadanie 5 – czytacie zdania dotyczące dziewczynki i chłopca, Jeśli zdanie jest prawdziwe zapisujecie YES, jeśli jest fałszywe – NO.
Zadanie 6 – zakreślacie w kółeczko właściwe zwroty zgodnie z tym samym obrazkiem.

4. Dla chętnych – krzyżówka:

Widzimy się w poniedziałek! BYE BYE 🙂