04.06.2020r.

Witajcie moi mili w czwartek. Mam nadzieję, że wasze poniedziałkowe święto spędziliście tak jak to sobie wymarzyliście. Na pewno było miło i sympatycznie.
Dziś wracamy już do naszych lekcji. Nadal będziemy opisywać dyscypliny sportowe. Dorzucamy także trzy słówka opisujące sprzęt sportowy:

1. Zapisujemy temat lekcji, kilka nowych słówek (sprzęt sportowy) i kilka zdań, które będą nam dziś potrzebne:

Lesson
S: She’s got a red surfcoard.
a surfboard – deska surfingowa
a swimsuit – strój kąpielowy
trunks – kąpielówki

Does he like swimming? – Czy on lubi pływać?
He likes swimming. – On lubi pływać
He doesn’t like swimming. – On nie lubi pływać.

Does she like surfing? – Czy ona lubi surfować?
She likes surfing. – Ona lubi surfować.
She doesn’t like surfing. – Ona nie lubi surfować.

Sporo pisania, ale myślę, że na przykładzie tych zdań widać dokładnie jak powiedzieć, że ONA lubi/nie lubi czegoś robić , a także jak powiedzieć, że ON lubi/nie lubi uprawiać jakiegoś sportu.

1. Otwieramy podręczniki na str. 62, 63.

Na tych dwóch stronach widzimy dość spory obrazek przedstawiający kadr z bajki „Lilo i Stich”. Do zrobienia zadania 6 będzie nam potrzebny zeszyt. Waszym zadaniem jest wysłuchać nagrania, w którym opisywane są postacie z obrazka (najpierw usłyszycie w co są ubrane aby wiedzieć o kim jest mowa, a na końcu usłyszycie co lubią/nie lubią robić). Uzupełniacie zdania —> w miejsce znaku zapytania wpisujecie czynność, którą lubią/nie lubią robić).

She’s wearing… – Ona ma na sobie…
What does she like? – Co ona lubi?

Zadanie 7 – ponownie zapisujemy w zeszycie. Tym razem czytacie trzy zdania, które odnoszą się do numerków na obrazku. Znaki zapytania zastępujecie słowami określającymi sprzęt sportowy: swimsuit, surfboard, trunks.

Zadanie 8 – Słuchamy opisów dotyczących Stich’a. Usłyszycie o czynnościach, które Stich lubi lub nie lubi robić. Po każdym pytaniu i odpowiedzi zatrzymujecie i podajecie numerek pasującego obrazka. Zadanko robimy tylko ustnie.

2. Przechodzimy teraz do jednego króciutkiego zadanka w zeszycie ćwiczeń. Str. 60.

Zadanie 5 – waszym zadaniem jest poprowadzić postacie z bajki przez labirynt. Każdy z nich dojdzie do jakiegoś symbolu (wszystkie symbole opisane są na samej górze, w ramce). Następnie piszecie zdania zgodne z informacjami odkrytymi w labiryncie.

3. Dla chętnych – krzyżówka. Tym razem troszkę inna niż zawsze. Waszym zadaniem jest wysłuchać słów i zapisać je w krzyżówce.

Widzimy się w poniedziałek:) Do zobaczenia!