18.05.2020r.

Dzień dobry w poniedziałek 🙂
Na dzisiejszej lekcji troszkę pozwiedzamy świat. Myślę, że niektórzy z was, choć troszkę interesujący się geografią, mogą znać miejsca, które dziś poznamy. Ale o tym przekonacie się sami.

1. Otwórzmy podręczniki na str. 58.

Widzicie te cztery obrazki. Ciekawa jestem, czy ktoś z was kojarzy te miejsca (hmmm….) No niestety, nie możemy sobie o nich opowiedzieć, wiec ja wam napiszę kilka słów. Za kilka lat pochwalicie się na geografii, że znacie te miejsca.
1. MACHU PICCU – znajduje się w Peru. Jest to legendarne miasto Inków, położone bardzo wysoko w górach. Takim, głównym punktem tego miasta była świątynia.
2. THE YELLOW RIVER IN CHINA – Żółta rzeka znajdująca się w Chinach, jej nazwa wzięła się od koloru jaki ma ta rzeka, jest żółta od mułu.
3. SANTORINI – podobno najpiękniejsza grecka wyspa. Obok niej znajduje się jeszcze kilka mniejszych wysepek (razem tworzą tzw. archipelag). Na zdjęciu widzimy charakterystyczne białe budynki z niebieskimi dachami. Wygląda pięknie prawda?
4. A RAINFOREST IN MADAGASCAR – las tropikalny na Madagaskarze (Madagaskar to wyspa należąca do Afryki). Myślę, że sporo z was widziało bajkę o tym tytule. Na pewno pamiętacie Króla Juliana, który śpiewał, że wygina śmiało ciało. Król Julian to lemur, zwierzątko, które żyje w lesie tropikalnym na Madagaskarze.

2. Troszkę opowiedziałam wam o tych magicznych miejscach, wiec teraz zapiszemy sobie temat lekcji:

Lesson
S: My country. Mapa Polski.
a country – kraj
an island – wyspa
a rainforest – las tropikalny

3. Nadal pozostajemy w podręcznikach na str. 58.
Zadanie 14 – wysłuchajcie opisów tych miejsc i spróbujcie dopasować je do zdjęć.

Zadanie 15 – będziemy przepisywać do zeszytu pod notatką z lekcji. Jest to pocztówka z wakacji, a dokładnie z Grecji. W taki właśnie sposób, będąc na wakacjach, możemy wysyłać pocztówki do kolegów/koleżanek lub kogoś z rodziny. Przepiszcie do zeszytu pocztówkę w języku angielskim (tłumaczenie jest tylko po to abyście zrozumieli wszystkie zdania – NIE PRZEPISUJECIE TEGO) Słowa napisane na kolorowo również piszecie jakimś kolorem.

4. Teraz podobną pocztówkę uzupełnicie sami w zeszycie ćwiczeń na str. 56.

Zadanie 13 – na wzór pocztówki z zeszytu spróbujcie teraz sami uzupełnić kolejną pocztówkę. Wszystkie słówka macie wypisane w ramce.

5. Ostatnie zadanie na dziś – przypomnijcie sobie mapkę Wielkiej Brytanii z ostatniej lekcji (pdr. str. 57) W zeszycie do j. angielskiego narysujcie teraz podobną mapkę, ale Polski i zaznaczcie na niej kilka charakterystycznych miejsc (np. góry, morze, rzekę, miasta które znacie).

Dziękuje za dzisiaj i do zobaczenia 🙂