18.05.2020r.

Witajcie kochani w poniedziałek 🙂
Dzisiaj dalszy ciąg opisywania zwierzątek i ich pożywienia.

1. Zaczynamy od tematu lekcji i słówek, które pomogą wam zrozumieć tekst w podręcznikach:

Lesson
S: Carnivores, herbivores, omnivores.
carnivores – mięsożercy
herbivores – roślinożercy
omnivores – wszystkożercy
some – niektóre
only – tylko
sharp teeth – ostre zęby
flat teeth – płaskie zęby
plants – rośliny
people – ludzie
a (sharp) beak – (ostry) dziób

2. Otwieramy podręczniki na str. 58.

W zadaniu 14 widzimy cztery obrazki, a przy nich opisy.
Jak już zauważyliście przepisując notatkę pod tematem lekcji, mowa dziś o podziale na roślinożerców, mięsożerców i wszystkożerców.
Słuchając teraz tych opisów śledźcie tekst w podręcznikach.

CARNIVORES – mięsożercy, jak nazwa wskazuje, jedzą tylko mięso. Zaliczamy do nich np. lwy, tygrysy, krokodyle. Mają zazwyczaj duże, ostre zęby.
HERBIVORES – roślinożercy, jedzą rośliny. Są to np. zebry, antylopy, hipopotamy. Zwierzęta te mają płaskie zęby (nie są ostro zakończone).
OMNIVORES – wszystkożercy, którzy pożywiają się zarówno mięsem jak i roślinami. Mają zarówno ostre jak i te płaskie zęby. Wszystkożercami są np. małpki, ptaki, żaby, a także ludzie!

Ptaki nie mają żadnych zębów. Mają za to dziób aby jeść nasiona i robaczki. Niektóre ptaki mają ostre dzioby służące im do jedzenia ryb i mięsa.

Odpowiedzcie teraz na pytanie:
What are you? – Kim ty jesteś?

Zadanie 15 – czytacie zdania i odpowiadacie na nie jednym słowem. Jeśli zdanie jest prawdziwe —> YES, jeśli jest fałszywe —> NO.

3. Przechodzimy teraz do zeszytu ćwiczeń, str. 56.

Zadanie 12 – waszym zadaniem jest uzupełnić luki brakującymi wyrazami z rameczki, a następnie połączyć opisy ze zwierzątkami.
Zadanie 13 – widzimy cztery paszcze zwierząt, te rysunki są niedokończone. Waszym zadaniem jest przeczytać opis znajdujący się poniżej, dorysować brakujące zęby i zdecydować o której paszczy jest mowa.

4. Wracamy jeszcze do zeszytu. Ostatnie zadanie na dziś – pod notatką z lekcji malujecie trzy zwierzątka. Nie muszą być to zwierzątka poznane na lekcji, mogą być zupełnie inne. Każde z tych zwierzątek ma być przedstawicielem jednego gatunku (mięsożerców, roślinożerców i wszystkożerców).

Dziękuję wam za dzisiaj. Do zobaczenia w czwartek. Obiecuję, że będzie jakaś gra 🙂
SEE YOU!