20.04.2020r.

HELLO!
Witajcie w poniedziałek! Dzisiaj nauczymy się kilku kolejnych słówek związanych z jedzeniem a dodatkowo będziecie mieli szansę na „zarobienie dobrej oceny”. Zanim wyjaśnię o co chodzi, zacznijmy od początku.

1. Tradycyjnie, otwieramy zeszyty i zapisujemy temat lekcji oraz kilka nowych słówek, które będą wam dziś potrzebne:

Lesson
S: Make a plate.
breakfast – śniadanie
lunch – drugie śniadanie (lekki posiłek jedzony pomiędzy godziną 10:00 a 13:00, można powiedzieć, że wy jecie lunch na stołówce w czasie szkoły)
dinner – obiad lub obiadokolacja (często jadana zupełnie po południu po powrocie ze szkoły lub pracy)
cereal – płatki śniadaniowe

For (breakfast) I like… – Na (śniadanie) lubię… (wystarczy, że zamiast śniadania wpiszecie drugie śniadanie lub obiad i można w łatwy sposób powiedzieć co lubicie jeść o określonej porze dnia)

2. Otwieramy podręczniki na str. 50.

W zadaniu 14 widzimy trzy obrazki przedstawiające trzy posiłki: śniadanie (breakfast), drugie śniadanie (lunch) i obiad (dinner). Zanim posłuchacie nagrania spróbujmy powiedzieć jakie produkty spożywcze znajdują się na poszczególnych obrazkach. Ja wam je wypisze, a wy nazwijcie je w języku angielskim (niektóre słówka to powtórka z 1 klasy):
obrazek 1: mleko, jabłka, banany, płatki śniadaniowe
obrazek 2: sałatka, mięso
obrazek3: kurczak, marchewka

A teraz słuchamy nagrania i po każdej wypowiedzi dopasowujemy obrazek.

Zadanie 15 – ponownie widzimy trzy obrazki i różne produkty spożywcze (znowu cześć z nich przerabialiście w 1 klasie). Nazwijcie je wszystkie w języku angielski. Następnie usłyszycie nagranie, w którym opisywane będzie to co lubi jeść pewna dziewczynka. Waszym zadaniem jest powiedzieć co ta dziewczynka LUBI na śniadanie, drugie śniadanie i obiad.

Zapiszemy sobie to w zeszycie w ten sposób: w wykropkowanych miejscach wpisujecie te produkty, które dziewczynka lubi.
cereal, sandwiches, water, eggs, ice-cream, spaghetti, meat, salad, pizza, grapes, milk, bread
BREAKFAST – …………………………, ………………………………….
LUNCH – ………………………………, ……………………………………, …………………………………
DINNER – ………………………………., ………………………………, …………………………………..

3. Przechodzimy do zeszytu ćwiczeń na str. 48.

Zadanie 13 – waszym zadaniem jest rozszyfrować pomieszane literki w każdym z wyrazów. Następnie w kółeczko zaznaczacie po dwie rzeczy, które lubicie na śniadanie, na drugie śniadanie i na obiad.
Zadanie 14 – teraz uzupełnijcie zdania tymi produktami, które zaznaczyliście w ćw. 13.

4. Ostatni punkt naszej dzisiejszej lekcji to praca domowa na ocenę, obiecałam, że będzie łatwo i przyjemnie, a mianowicie:

!! ZADANIE NA OCENĘ!!
Na kartce z bloku rysujecie wielki talerz, a na nim produkty które lubicie jeść (wybierzcie coś co już znacie –> z klasy 1 lub z naszych ostatnich lekcji z rozdziału 6). Możecie narysować tyle rzeczy ile chcecie. Pamiętajcie, aby dostać dobrą ocenę praca powinna być staranna i kolorowa. Prace wykonujecie na kartce z bloku (ostatecznie w zeszycie) i podpisujecie: IMIĘ, NAZWISKO, KLASA. Potrzebne wam są jedynie kredki, jak ktoś chce i ma w domu, mogą być tez farby. Myślę, że to całkiem fajna propozycja „zgarnięcia dobrej oceny” hmmmm?

INFORMACJA ODNOŚNIE OCENIANIA:
Drodzy Rodzice, podobnie jak ostatnio, proszę abyście zrobili zdjęcie rysunku i odesłali je do mnie poprzez wiadomości na Facebooku bądź na adres: anna.baranska.nauczyciel@gmail.com

Dziękuje wam za dzisiaj, do zobaczenia na kolejnej lekcji.
🙂