28.05.2020r.

HELLO!
Witam was serdecznie w czwartek:) Na dzisiejszej lekcji zobaczycie jak zapytać kogoś w co jest ubrany. Nauczymy się również opisywać swój ubiór. Na początek, dorzucamy kilka dodatkowych słówek, zobaczcie sami:

Dodaję również wersję do druku:

1. Zapisujemy temat lekcji:

Lesson
S: What are you wearing? – pytamy o ubranie.
a raincoat – płaszcz przeciwdeszczowy
a sun hat – kapelusz na słońce
wellies – kalosze

What are you wearing? – Co masz na sobie?
I’m wearing a red raincoat. – Mam na sobie czerwony płaszcz przeciwdeszczowy.

2. Otwieramy podręczniki na str. 61.

W zadaniu 4 widzimy cztery obrazki przedstawiające dzieci ubrane w przeróżne rzeczy. Na początek, spróbujcie opisać tyle ubrań ile potraficie. Do nazw ubrań dodajcie również kolory: np. blue jeans, pink wellies.

A teraz posłuchamy sobie opisów wszystkich osób. Po każdym opisie wskazujecie właściwą osobę.

A teraz ja zadam wam pytania do obrazka, który nam został nieopisany. Wyobraźcie sobie, że jesteście właśnie tą osobą i odpowiedzcie mi na pytania (YES lub NO):

1. Are you wearing a shirt?
2. Are you wearing trainers?
3. Are you wearing a sun hat?

4. Are you wearing wellies?
5. Are you wearing shorts?
6. Are you wearing a raincoat?

3. Przenosimy się do zeszytu ćwiczeń na str. 59.

Zadanie 3 – łączycie wyrazy z odpowiednimi częściami garderoby na rysunku.
zadanie 4 – uzupełniacie wypowiedzi dzieci nazwami ubrań (zgodnie z rysunkiem powyżej).

4. Na koniec coś dla rozrywki – zadanie interaktywne.

Na dzisiaj to wszystko. Życzę wam miłego dnia. DO ZOBACZENIA ! 🙂