30.04.2020r.

Hello!
Witajcie w czwartek 🙂
Na ostatniej lekcji poznaliśmy elementy krajobrazu natomiast dzisiaj nauczymy się troszkę o nich opowiadać, a dokładnie opisywać obrazki, na których widzimy poznane elementy krajobrazu.

1. Zaczniemy od tego, że nie zawsze na obrazku widzimy jedną jezioro, czy jedną górę. Czasami widzimy np dwa jeziora obok siebie, a nad nimi znajduje się całe pasmo gór. Czyli mówiąc krótko mówimy o liczbie pojedynczej (jedna rzecz) i liczbie mnogiej (dwie lub więcej rzeczy). Na pewno wiecie o co chodzi z lekcji języka polskiego.

Kiedy chcemy powiedzieć, że czegoś jest więcej niż jedno —-> do słówka (rzeczownika) dodajemy literkę „s„.

2. Otwórzcie zeszyty do angielskiego i zapiszcie temat lekcji. Pod tematem zapiszemy sobie jak tworzymy liczbę mnogą słówek z ostatniej lekcji. Zapiszcie pod tematem wszystko to co widzicie na różowym tle:

Lesson:
S: There are fields and rivers.
river (rzeka) —> rivers (rzeki)
forest (las) —> forests (lasy)
mountain —> mountains
field —> fields
lake —> lakes
town —> towns

Ta liczba mnoga jest bardzo ważna, zobaczycie, za chwilkę będzie nam potrzebna. A teraz wytłumaczę wam kolejną rzecz potrzebną do opisania krajobrazu na obrazku.

Aby opisać krajobraz będziemy używać takich dwóch struktur:

There is… (=There’s…) – To jest…
np. There’s a field. – To jest pole.
There are… – To są…
np. There are fields. – To są pola.

THERE IS… (THERE’S…) używamy z liczba pojedynczą, czyli wtedy gdy opisujemy tylko jedną rzecz.
THERE ARE… używamy z liczną mnogą, czyli wtedy gdy opisujemy więcej niż jedną rzecz. Tych rzeczy może być dwie, pięć, dwadzieścia, czy nawet sto.

3. Otwórzcie sobie podręczniki na str. 53. Zobaczycie teraz jak użyć tych dwóch struktur a później zapiszemy sobie w zeszytach kilka zdań.

Zadanie 4 – widzicie ten obrazek? Będziemy teraz słuchać nagrania opisującego krajobraz. Słuchajcie uważnie i sprawdzajcie ile wymienionych rzeczy jest na obrazku (jedna, dwie czy może więcej). Za chwilkę będziemy zapisywać te zdania do zeszytu.

Pod obrazkiem wypisane są elementy krajobrazu (1-6). Będziemy teraz zapisywać zdania używając THERE’S… i THERE ARE… . Piszemy w zeszycie:

1. There’s a river. ( jedna rzeka)
2. There are three mountains. (trzy góry)
3. There are two lakes. (dwa jeziora)
4. There’s a town. (jedno miasto)
5. There are five fields. (pięć pól)
6. There’s a forest. (jeden las)

4. Przechodzimy do zeszytu ćwiczeń na str. 51.

Zadanie 3 – czytacie zdania znajdujące się pod obrazkiem (zwracajcie uwagę na liczbę pojedynczą i liczbę mnogą). Jeśli zdanie jest zgodne z obrazkiem wpisujecie YES, jeśli nie zdanie nie zgadza się z obrazkiem wpisujecie NO.

Zadanie 4 – zakreślacie w kółeczko strukturę, która jest prawidłowa (znowu patrzycie na liczbę pojedynczą i liczbę mnogą), a następnie rysujecie w kwadraciku krajobraz zgodny z tymi zdaniami (1-4).

To już wszystko, trochę dużo czytania, ale mam nadzieję, że wszystko wyjaśniłam tak, że rozumiecie czym różnią się te dwie struktury. Będziemy jeszcze to ćwiczyć na następnych lekcjach.
Do zobaczenia!
BYE BYE! 🙂